Dag 11 maandag 22 juli Bryce Canyon National Park

23 juli 2019 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

De kinderen slapen vanochtend uit en dus gaan John en ik samen ontbijten. Het is een soort vreetschuur met een karig ontbijt. Geeneens kaas of ei en dan hebben we het nog niet over de koffie hier. Die is hier echt niet te zuupen, er zit geen smaak aan. Dus nemen we geroosterd brood met jam en peanutbutter en een croissant van vorige week 😒 geen succes dus, morgenochtend mogen we nog een keer.... na het ontbijt de kinders maar eens gewekt en zijn we in de auto gestapt richting de canyon. Bryce Canyon staat vooral bekend om zijn hoodoos of aardpijlers, door erosie gevormde rotsformaties in mooie roodtinten die tot 60 meter hoog kunnen worden. Je kijkt niet tegen bergformaties op maar in uitgesleten gesteente die ontstaan zijn door wind- water- en ijserosie. Heel apart en bijzonder om te zien. We moesten op tijd weer thuis zijn vanmiddag omdat we iets leuks gingen doen volgens afspraak. Een ATV-tour. We moesten lange broek aan en dichte schoenen. Daar aangekomen een helm op een bandana voor onze neus en mond en een motorbril op en toen gingen we off road onder begeleiding een uurtje crossen. Met z’n vieren in zo’n ding, echt lachen was dat. We kregen nog wat uitleg bij twee stops wat leuk verteld werd. Het uur vloog voorbij en we waren bij terugkomst bruin van het stof. Op de kamer lekker gedoucht en toen wat eten bij de cowboy-ranch. Onder het eten opperde we het idee om nog even terug te gaan het park in voor de zonsondergang. Het was weer een mooie gevulde dag. Morgen gaan we richting Page......