Dag 3 zondag 14 juli van Salinas naar San Francisco

14 juli 2019 - San Fransisco, Belmont, California, Verenigde Staten

Omdat er bij de Motel 6 waar we sliepen in Salinas geen ontbijt zat moesten we dat ergens anders gaan nuttigen. We gingen voor echt Amerikaans bij Denny’s.... nou, dat hebben we geweten op zondagochtend. Dan doen meerdere Amerikanen dat. En wat een keuze zeg, veel en vet🙈 John koos voor een soort tosti met ham en ei en Merel, Sem en ik voor pancakes. De eerste happen zijn lekker en dan gaat het al snel tegenstaan, weten we ook weer. Na het ontbijt in de auto gestapt en gingen we richting San Francisco. We reden verder over die mooie Pacific Highway 1 met z’n prachtige kustlijn. Rond enen waren we bij ons nieuwe onderkomen in Belmont, dat ligt net buiten San Francisco. Nadat we de spullen op de kamer hadden gebracht zijn we naar San Francisco gereden. We gingen vanmiddag de Golden Gate Bridge vast bewonderen. Maar wat meestal het geval is, is dat er een wolk boven hangt en de bovenste helft van de brug daarin verdwijnt. Zo ook vanmiddag, maar we zijn er op geweest. We hebben tot de eerste pijler gelopen. Er stond veel wind en het was behoorlijk koud, maar ook heel bijzonder om daar te zijn. Na de bewondering van de brug zijn we richting pier 39 gereden om een hapje te eten en de zeeleeuwen te zien die daar leggen te zonnen op de kade. Wat ik persoonlijk ook geweldig vindt zijn de pelikanen. Pier 39 is verder een enorme toeristische trekpleister met heel veel leuke eettentjes en winkeltjes. Én, voor ons heel belangrijk, het Hardrock Café. Daar hebben we dus gegeten en na het eten nog wat gewinkeld. Toen we weer in de auto zaten en we nog wat door de stad reden, kwamen we er achter dat de brug verlost was van die mistige wolk en de zon was aan het ondergaan dus moest dat prachtige plaatjes op gaan leveren. Dus plankgas naar het plekje waar je de mooiste foto schiet en dat is gelukt! De komende dagen zijn we hier om de stad goed te verkennen, we houden jullie op hoogte!

1. Monica Becquet:
    15 juli 2019
    Wat onwijs leuk om steeds een stukje van jullie reis mee te beleven! Veel plezier en geniet!
  2. Carolien:
    15 juli 2019
    Leuk hoor, ben benieuwd naar de foto's!
  3. Esther:
    15 juli 2019
    Top dat jullie de brug nog zonder wolk hebben gezien!
  4. Paps en Mams:
    15 juli 2019
    Mooi verhaal ben benieuwd naar de foto’s