Dag 15 vrijdag 26 juli Williams/ Grand Canyon

26 juli 2019 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag geen vroege wekker maar lekker uitslapen en een ontbijtje bij ‘Anna’s Place Grand Canyon Cafe’. Tegenover het café ligt de spoorlijn en staat een oude stoomlocomotief van de Grand Canyon railway. Ik kan er niet zoveel over vertellen want er is weinig info over te vinden. Wel kun je met de trein naar de Grand Canyon, een rit van ongeveer 2 uur. Wij zijn lekker met onze auto gegaan dan is het een rit van een uur ongeveer voordat je bij de canyon bent. Onderweg nog gestopt en heb ik eindelijk m’n souvenir gescoord, een origineel indiaans omslagdoek, heel blij mee..... Toen we dan eindelijk bij de Grand Canyon aankwamen ben je zo benieuwd naar wat je te zien krijgt. Onze eerste viewpoint was Matherpoint, je loopt naar het hek en dan zie je iets overweldigends groots, je kan het eigenlijk niet goed plaatsen wat je ziet. We hadden ook wolken en zon wat het ook soort verwarrend maakt. Bij zo’n viewpoint kun je verschillende kanten op om het uitzicht van meerdere kanten te bekijken en zo krijg je een beter idee van wat je ziet. De tweede viewpoint was een stuk verder weg: Desert view waar je weer een heel andere kijk op de canyon had en waar we de Colorado rivier in de diepte zagen stromen. Op de terugweg kwamen we nog langs Grand Canyon AirPort en waren we toch benieuwd wat het kost om met een helikopter boven de canyon te vliegen.... daar waren we het snel over eens $ 400,00 per persoon dat is ongeveer € 360,00 dat wordt een beetje te gek. Dus zijn we maar door gereden naar Williams waar we slapen en waar nog een hapje gegeten moet worden. Het is een gezellig oud stadje en we zitten overal op loopafstand dichtbij dus vanavond nog even met Sem wat winkeltjes wezen kijken, ze zijn tot 22:00 uur open. Nu nog even chillen en dan lekker slapen en morgen verkassen we naar Lake Havasu City via de route 66. daar staat ons een heet avontuur van rond de 46 graden Celsius te wachten 🥵.....

1. Paps en Mams:
    27 juli 2019
    Echt heel mooi dat was genieten wat een natuur,voor de volgende rit succes met de warmte en tot volgend verslag kus van ons uit Ootmarsum
  2. Riet:
    27 juli 2019
    He John, weer niet met de trein de canyon in. 26 jaar geleden ook niet gelukt. Dus toch maar de auto.
    Allemaal heel veel plezier.
  3. Miranda Moraal:
    28 juli 2019
    Neem maar lekker veel flesjes water mee met die hitte. Leuk om steeds te lezen hoe met jullie gaat. x x x van de Moraaltjes.