Dag 7 donderdag 18 juli van Mariposa/ Yosemite naar Beatty/ Death Valley

18 juli 2019 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

We zijn alweer een week onderweg en we hebben al zoveel gezien, dat ik blij ben dat ik elke avond deze blog schrijf. Vandaag ook, een super lange reisdag. Eerst hebben we door Yosemite National Park gereden en ZOVEEL moois gezien en na een lange rit waarbij mijn ogen op een gegeven moment dicht vielen, zijn we doorgereden naar Death Valley. We waren eigenlijk van plan om ook nog Sequoia te bezoeken waar ze van die gigantisch grote bomen hebben. Maar dan moesten we zo’n eind omrijden.... dan zouden we pas rond middernacht op onze slaapplek zijn, en in het donker door Death Valley rijden. En soms moet je keuzes maken. Dus zijn we voor Death Valley gegaan en hebben we aan de lijve gevoeld hoe warm/ heet 49 graden Celsius voelt.... om in Death Valley te komen vanuit Yosemite, hebben we een prachtige route door het park gereden, ook kwamen we door Mammoth Lakes een prachtig natuurgebied met water, bossen en resten sneeuw. Op het hoogste punt waren we op bijna 10.000 feet. De oren hebben flink geplopt toen John de daling inzette..... Voordat we Death Valley National Park inreden, reden we door een prachtig gebied met een prairie uitstraling. Veel stenen, cactus-achtige planten en bomen en de bergen toonde verschillende kleuren. Het was een afwisselend landschap, we keken onze ogen uit. En toen waren we eindelijk in Death Valley zelf, wat een gebied zeg.... ongelofelijk. Zo wijds en dor en de bergen met hun verschillende kleuren. Ook zijn er zoutvlaktes te zien die goed wit afsteken in het gebied. Je rijdt op één rechte weg door de vallei heen met z’n woestijnachtige uitstraling. Begin van de avond kwamen we aan in Beatty waar we vannacht slapen, een plaatsje net over de grens in de staat Nevada. Morgen rijden we naar Las Vegas een ritje van krap 2 uur, heel benieuwd wat we dan weer te zien krijgen.... Welterusten....