Dag 13 woensdag 24 juli van Page naar Mexican Hat

24 juli 2019 - Mexican Hat, Utah, Verenigde Staten

De wekker ging vanmorgen om 6 uur. We moesten om 7:30 aanwezig zijn voor de trip naar de Antelope Canyon. En buiten de normale ochtendrituelen om, wilde we de auto geladen hebben zodat we na de trip, door konden naar het volgende. We gingen per groep in een open laadbak van een pick-up truck waar banken in stonden. 10 minuten op de highway en 10 minuten op de onverharde weg, dan waren we bij de canyon. Daar aan gekomen gingen we met onze gids die tevens onze chauffeur was de canyon in. Heel bijzonder om te zien. Hoe wind en water het poreuze steen hebben uitgeslepen. Rond 10 uur liepen we de canyon weer uit en werden we teruggebracht naar de verzamelplek. Daarvandaan gingen we zelf verder op pad naar de Horseshoe Bend. Een kronkel in de Colorado rivier die de vorm heeft van een hoefijzer. Sinds een aantal jaar een echte bezienswaardigheid geworden. We moesten wel een wandelingetje maken van een minuut of 20 om er te komen. Door mul zand en klimmend tegen de heuvel was dat een pittig tochtje bij een temperatuur van 34 graden. Maar met een flesje water bij de hand was het uiteindelijk te doen. Het was de moeite waard. Teruggekomen bij de auto, hebben we de navigatie ingesteld op een trip naar Mexican Hat in Monument Valley. Je weet niet wat je ziet als je die bergen op ziet doemen in de verte. Weer zo anders dan we gezien hebben en weer zo mooi! We slapen vannacht bij de Indianen aan de San Juan river. En morgen gaan we richting de Grand Canyon en route 66..... foto’s laten nog steeds op zich wachten. De indianen hebben hele slechte WiFi 😕

1. Carolien:
    25 juli 2019
    Had al wat foto's op fb gezien, prachtige plaatjes weer, laat staan als je het in het echt kan zien! Dikke kussss